W kinowym skrócie: Legend

Na początek miesiąca, choć powinno być na koniec. Jeszcze lepiej, gdyby było w czwartek… Niestety od środy do dzisiaj komputera nie włączałam. Poczyniłam tylko notatki, zapisałam spostrzeżenia, skojarzenia i uwagi. W podręcznym notatniku (mam go zawsze w torebce). Teraz zebrałam je w zgrabną całość.

Legend to film z kategorii biograficznych i gangsterskich, a przynajmniej tak jest reklamowany. Wcześniej tego nie odnotowałam, a po zwiastunie spodziewałam się raczej kryminału w stylu Nietykalnych. Deszczowa aura, akcja rozpoczynająca się gdy tylko zapadnie zmrok… Strzelaniny i mroczne klimaty. Tak miało być wg moich wyobrażeń. Było natomiast zupełnie inaczej.

Legend-starring-Tom-Hardy1źródło: www.slashfilm.com

Akcji po ciemku nie było prawie wcale, albo nie zapadły mi w pamięć. W całym filmie padły może trzy strzały. Miejsce miały trzy bijatyki, a zabitych było w sumie chyba dwóch. Mało jak na film gangsterski, mało jak na kryminał i sensację.

Takie spostrzeżenia zapisałam w notesie. Teraz, gdy przekładam je na ekran komputera, myślę sobie, że pewnie taka była konwencja. Że autor nie chciał robić filmu pełnego jawnej przemocy. W efekcie i tak siedziało się jak na szpilkach, bo postacie były tak nieobliczalne, że mogło zdarzyć się wszystko. W tym miejscu należy więc wspomnieć o aktorach i wykreowanych bohaterach.

Aktorstwo

W zasadzie w pamięć zapada jedna postać. Jest to film jednego aktora wcielającego się w dwie role. Pozostali grający w filmie nie istnieją. Nie pamiętam imion, ksywek, twarzy aktorów. To jest film Toma Hardy’ego. W obrazie istnieje tylko on. Wcielenie się w złoczyńców, braci bliźniaków wyszło mu fantastycznie. 6 punktów z przyznanych 7 za ten film należy się właśnie jemu.

legend_reggie_krayźródło: www.pinterest.com

Wracając do filmu

Film był lekko nierówny. Momentami ciągnął się jak flaki z olejem. Były momenty dobre, były momenty gorsze. Dlatego jednogłośnie, razem z M., przyznaliśmy ocenę 7/10.

Tyle w temacie.

Skomentuj

