W kinowym skrócie: o Małym Księciu

maxresdefaultźródło: www.utopolis.lu

W sumie to nie wiem, czy jeszcze Małego Księcia grają w kinach. Bo zbieram się do tej recenzji niczym sójka wybierająca się za morze. Ciągle coś: a to brak weny, a to inny film… Ta opieszałość wynika chyba jednak z faktu, że film pozostawił we mnie pewien niedosyt. Po zwiastunie spodziewałam się więcej. Mimo, że obraz dostał od nas 7,5/10 punktów, więc raczej niemało. Wielkim plusem filmu jest sama technika oraz połączenie grafiki 3D ze starą, dobrą animacją poklatkową. Z drugiej strony nie ma co się oszukiwać, to nie jest PIXAR, więc fabuła nie jest porywająca. Wciąż gdzieś tam z tyłu głowy siedzi mi brak czegoś. Trudno dokładnie określić, co to miałoby być, a jednak…

Książkę Mały Książe czytałam trzy albo i cztery razy. Uwielbiałam ją. Uwielbiałam też jej ilustracje. Do dziś pamiętam, jak stworzyłam własny obrazek do książki. Nieskromnie przyznam, że był całkiem niezły. Najpopularniejszy cytat tej francuskiej literatury wybrzmiewa mi w głowie za każdym razem, gdy pomyślę o niej, czy zobaczę ją gdzieś w księgarni…

Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu.

Zdaje się, że pisałam nawet jakąś rozprawkę odnośnie tych zdań.

7695406.3źródło: www.filmweb.pl

Wracam jednak do filmu. Można powiedzieć, że poniekąd jest to bajka o Mordorze na Domaniewskiej. Korpomama i korpocórka z zaplanowaną co do minuty przyszłością. Nieco przerażające. Jest trochę tak, że o bajce mówiono więcej niż była warta. Były elementy dłużyzny i przegadania. Momentami chciałam, aby się skończyła, momentami, aby trwała dalej. I teraz, gdy piszę, pomyślałam sobie, że może w obrazie przeszkadzało mi jednak to połączenie animacji 3D z poklatkową. Bo niby fajny zabieg, ale … Ale jakoś właśnie stylistyka tych dwóch nie współgrała.

579292_1.1źródło: www.filmweb.pl

Mimo wszystkich przeciw, są też za. Dlatego polecam film, a gdy puszczą go kiedyś w telewizji, ponownie obejrzę.

laospnt1_nmxrlpźródło: fdb.pl

2 thoughts on “W kinowym skrócie: o Małym Księciu

  1. Planowałam iść do kina na tą bajkę, jednak ostatecznie mi się nie udało i trochę żałuje, bo zwiastun skradł moje serce (mam słabość do bajek). Poczekam aż będzie w telewizji lub może uda mi się jeszcze natrafić na Księcia w mniejszym kinie.

    Polubienie

    • Obawiam się niestety, że w tv ciężko będzie na nią trafić. Nie jest to hicior pokroju oklepanego juz Shreka czy innego Madagaskaru. Choć mam cichą nadzieję, że któraś ze stacji zlituje się i za jakiś czas puści „Małego Ksiecia”. Ale jak często powtarzam: pożyjemy – zobaczymy. ;-)

      Polubienie

Skomentuj

