„Wolny strzelec” powala

jakegyllenhaalźródło: www.cbsnews.com/news/nightcrawler-worms-up-rave-reviews-from-critics/

Szesnasty już film, obejrzany w tym roku w kinie, zrobił na mnie kolosalne wrażenie. Wrażenie porównywalne z tym, jakie wywarł na mnie ubiegłoroczny Wyścig. Po zakończeniu filmu siedzieliśmy z M. jeszcze chwilę, trochę nie wiedząc co rzec. Z reguły od razu potrafimy przyznać punkty. Tu było inaczej, zwłaszcza, że ostatnie sceny były dość niepokojące, pozostawiające kilka niedomówień. Najpierw przetrawiliśmy więc obraz, chwilę poczekaliśmy i dopiero oceniliśmy. 9,5/10 – to bardzo dużo. Do tej pory tylko jeden film dostał w tym roku taką ocenę, jednak z zupełnie innej kategorii.

nightcrawlerźródło: www.filmweb.pl/film/Wolny+strzelec-2014-687674/posters

Wolny strzelec to dramat i kryminał w jednym. Wysoko postawiona poprzeczka i odległy cel, do którego dąży główny bohater, prawione korporacyjne idee, które tylko brzmią pięknie – to motywy, za które można by nawet polubić postać Gyllenhaala, jednak nie na długo. Z każdą kolejną sceną jakakolwiek sympatia do tej postaci robi się coraz mniejsza.

Obejrzany pierwotnie zwiastun wcale mnie nie zachęcił. Obejrzałam więc W kontrze z Raczkiem i dopiero wówczas zmieniłam zdanie. Ostatecznie poszłam do kina z wielką chęcią i ochotą na dobry film. Nie zawiodłam się. Po projekcji kinowej, jeszcze raz przyjrzałam się zwiastunowi i wtedy zobaczyłam jego potencjał.

Pierwotny i roboczy tytuł tego wpisu brzmiał Zryty mózg po „Wolnym strzelcu”. Bo faktycznie film trzepie po głowie i powala. Świetne zdjęcia, rewelacyjnie zbudowana postać Gyllenhaala, fabuła – to wszystko sprawia, że film jest godny polecenia.

One thought on “„Wolny strzelec” powala

Skomentuj

